O nauczaniu i uczeniu cd.
Dzisiejszy dzień poświęcony był zagadnieniu nauczania słownictwa. Podczas zajęć analizowaliśmy różnorodne podejścia do wprowadzania i utrwalania nowego słownictwa w procesie dydaktycznym. Omówiliśmy m.in. znaczenie kontekstu, stopniowania trudności, wykorzystywania autentycznych materiałów oraz tworzenia przestrzeni do aktywnego użycia słów w komunikacji. Zwróciliśmy również uwagę na różnice indywidualne uczniów i potrzebę dostosowywania metod do ich stylów uczenia się oraz poziomu zaawansowania językowego.
W drugiej części dnia uczestniczyliśmy w warsztatach z dramy językowej, które pozwoliły nam doświadczyć, jak techniki teatralne mogą wspierać rozwój kompetencji językowych. Poprzez improwizacje, odgrywanie scenek i pracę z emocjami rozwijaliśmy nie tylko zasób leksykalny, lecz także płynność wypowiedzi, swobodę komunikacyjną oraz umiejętność reagowania w różnych sytuacjach językowych. Zajęcia te były również okazją do współpracy i twórczej ekspresji, co znacząco wpłynęło na zaangażowanie uczestników.
To był dzień pełen refleksji nad procesem nauczania oraz praktycznego zastosowania poznanych metod w działaniu.
Komentarze
Prześlij komentarz