Słońce, ciepłe morze, wszechobecny angielski i przyjaźni ludzie – to były nasze pierwsze skojarzenia z Maltą, gdy wybierałyśmy kurs angielskiego w ramach projektu Erasmus +. I właściwie się nie pomyliłyśmy. Wylądowałyśmy na Malcie 3 listopada 2024 r. po niespełna trzygodzinnej podróży. Przywitała nas wysoka temperatura i palmy – a to już dobrze wróżyło. Szybko znalazłyśmy odpowiedni przystanek autobusowy i linią TD2 w kilkanaście minut dotarłyśmy do Sliemy. Zakwaterowano nas w hotelu Day’s Inn, należącym do szkoły językowej IELS, która wybrałyśmy. Hotel mieści się w samym centrum miasta i jest to jego główna, jeśli nie jedyna zaleta. Jeszcze tego samego dnia wybrałyśmy się na mały rekonesans. To, co rzuca się w oczy, to wszechobecna żółć budynków, zbudowane są on bowiem w większości z piaskowca. Początkowo trochę nas ta jednostajność drażniła, ale teraz działa na nas uspokajająco. Podobne wrażenie wywołuje szum fal i widok pięknej Valletty, którą podziwiałyśmy z wy...
Czwartek na Malcie zaczął się tradycyjnie w szkole IELS. Zajęcia jak zawsze wymagały dużego skupienia, szerokich umiejętności w zakresie czytania, pisania, ale przede wszystkim – płynnego mówienia na zadane tematy. Wiele osób być może myśli, że program Erasmus+ to wyłącznie okazja do spędzenia czasu na zwiedzaniu czy opalaniu się na plaży. Nic bardziej mylnego. Jesteśmy aktualnie jedynymi nauczycielkami, które uczestniczą w kursie językowym i to jedynie przez dwa tygodnie. Większość uczniów szkoły IELS to osoby, które z różnych powodów zdecydowały się na nieraz bardzo długi pobyt, trwający od trzech do nawet sześciu miesięcy tylko po to, by doskonalić swój angielski. Z tego też powodu zajęcia prowadzone są bardzo intensywnie, włącznie z testami, które należy zaliczyć. Jutro piszemy właśnie jeden z takich sprawdzianów wiedzy na poziomie Upper Intermediate. Lektorzy skrupulatnie sprawdzają obecność na lekcjach, dlatego też nie ma mowy o jakichkolwiek wagar...
Dziś kilka słów o szkole językowej. Szkoła IELS znajduje się bardzo blisko naszego hotelu. Jak wspomniałyśmy, zajęcia podzielone są na trzy bloki. Dwa pierwsze prowadzi Peter z Węgier. Skupiają się one przede wszystkim na pogłębieniu znajomości słownictwa z wybranych obszarów tematycznych. Pracujemy głównie w parach: porównujemy swoje doświadczenia, dyskutujemy, lepiej się dzięki temu poznając. Nie brakuje ćwiczeń związanych z rozumieniem tekstu ze słuchu, czytania ze zrozumieniem itp. Trzeci blok zajęć, prowadzony przez Ivana, poświęcony jest przede wszystkim rozwijaniu umiejętności związanych z mówieniem. Nasze konwersacje obejmują bardzo szeroką tematykę: od sposobów spędzania wolnego czasu do problemów związanych z ekologią. Szkoła oferuje również liczne dodatkowe aktywności – Alicja brała np. dzisiaj udział w zajęciach z jogi. Wieczorem w pobliskiej knajpce odbywa się wieczór „Sit and talk”, mający na celu i...
Komentarze
Prześlij komentarz